Van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Cairns

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 December 2011 | Australië, Cairns

Het is alweer anderhalve week geleden dat ik mijn eerste verslag heb geschreven. De tijd vliegt voorbij en heb mijn draai al aardig gevonden! Vandaag heb ik, ondanks de drukte en stress van het backpacken :), weer tijd om mijn belevenissen op papier te zetten.
Voorlopig afscheid Sydney
Het spektakel met nieuwjaar in Sydney is begin december al voelbaar. De hostels lopen vol en iedereen moet al vroeg reserveren voor een slaapplek, met name in het weekend. Aangezien ik niets had gereserveerd, had ik mijn planning aangepast en na 3 dagen Sydney een ticket naar Cairns geboekt. De eerste 2 dagen zat ik in een hostel in de regio King Cross. Alles was nieuw voor mij en toch apart om daar dan zonder bekenden te zitten en een andere taal te praten. Daarbij zat er in het hostel veel mensen die elkaar langer kennen en met elkaar werken. Door deze factoren is het lastig om je in een groep te mengen. Daarom besloot ik om een ander hostel te boeken voor 1 nacht en daarna te vliegen naar Cairns. Uiteindelijk met de trein naar het hostel Westend Backpackers in Central Sydney gegaan. Ook al was het maar voor 1 nacht, ik merkte in dit hostel dat de mensen veel toegankelijker waren.
Nadat ik was ingecheckt, kon ik al weer bijna uitchecken. De volgende dag moest ik namelijk om 8.45u weer met het vliegtuig mee. Eerst een stuk door het centrum gelopen om te eten. Het was net of ik in Hong Kong liep. Het was net zo druk en heb nog nooit zoveel Aziaten bij elkaar gezien. Omdat ik 2 uur van te voren op het vliegveld moest zijn, had ik een plek gereserveerd in een shuttle bus om 6.20. Daarom vroeg naar bed en van te voren alles klaargelegd, zodat ik direct kon douchen en gaan. Telefoonwekker ging af om 5.50u, direct uit bed gesprongen, gedoucht, tandjes gepoetst, haren netjes, laatste spulletjes ingepakt op de gang en mijn tas op de rug. Klaar om te gaan, kijk ik op mijn horloge om te kijken hoeveel tijd ik heb… Is het 4.00 uur ’s nacht! Bleek dat de tijdzone in mijn telefoon wel was aangepast, maar niet op de juiste tijd. Haha.. Gelukkig zat er een meisje uit Colombia te wachten om met een busje mee te gaan die een uur eerder naar het vliegveld ging. Toen ben ik maar met dezelfde shuttle bus als haar meegereden en was uiteindelijk erg gezellig.
Cairns
Aangekomen in Cairns ben ik weer met een shuttle busje afgezet voor mijn hostel, Global Backpackers on the Waterfront. Het zit tegenover een openbare zwembad (The Lagoon). Aangezien het hier elke dag ongeveer 35 graden is met volop zon is het de ideale plek om te verblijven. Daarbij was het hetzelfde hostel wat ik met Peter (Hein), Mark (Ollie) en Gert-Jan (Allah) heb geboekt. Ik zet de roep- en bijnaam er neer, dan weten we over wie het hebben :). Zij kwamen mij op 9 december voor 3,5 week opzoeken. In het hostel lig ik in een kamer voor 4 personen met 2 gasten uit zweden.
Cairns is niet zo heel groot dus ik had het vrij snel verkend. Daarna even aan The Lagoon gelegen om bij te komen van de reis.
Daarna had ik 7 dagen voordat mijn maten kwamen. In Cairns zijn de activiteiten voornamelijk Scuba diven, snorkelen, skydiven en het regenwoud met watervallen. Uiteraard kan je ook relaxen aan the Lagoon...

Het verslag is nu al aardig uitgebreid. Binnen een paar dagen zal ik mijn duikervaring op de site plaatsen en de aankomst van mijn vrienden met de ondernomen activiteiten. Vandaag komen de foto's ook op de site! Al zijn het er niet veel. ik vergeet nog wel eens om mijn fototoestel mee te nemen.

See ya!

  • 11 December 2011 - 11:02

    Moeps:

    Je bent goed bezig Kees!
    Heb je al een pseudoniem bedacht want die ga je volgens mij nodig hebben!
    XXX

  • 11 December 2011 - 12:45

    Anke:

    is het een beetje gezellig met je vrienden ?? Ben er van overtuigd dat dat zeker het geval is.

  • 11 December 2011 - 14:58

    Eveline:

    Ben benieuwd naar de foto's!! Have fun down there.. X

  • 13 December 2011 - 07:28

    Ramon:

    "Uiteindelijk nog erg gezellig" met die Colombiaanse... ja ja! Mazzelaar! Terwijl het hier in Nederland striemt van de regen maak jij er een relaxvakantie van. Doe zo voort!

  • 13 December 2011 - 07:29

    Ramon:

    moeps: ik noemde Kees wel eens Cold Case, maar dat is nu met die 35 graden niet meer aan de orde...

  • 13 December 2011 - 11:42

    Tinus:

    KCI leuk al die verhalen.
    Nou Hein en Oliie jullie kunnen wel een kleurtje gebruiken! Haha. Nog veel plezier daar met ze vieren. Mzzl

  • 13 December 2011 - 22:08

    Marcel&Christa:

    Hey Kees,

    Erg leuk om je belevenissen te lezen.

    Je zus en zwager staan ook te springen om je op te zoeken. Heel veel plezier de komende tijd en geniet ervan, want zoals je zelf al schreef; de tijd vliegt!!

    HAVE FUN!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 24562

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 28 Februari 2012

Australia

Landen bezocht: