PADI Scuba Diving - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu PADI Scuba Diving - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

PADI Scuba Diving

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 December 2011 | Australië, Cairns

In het vorige verslag gaf ik al aan dat ik vrij uitgebreid schrijf. Onderstaand verslag had ik al gemaakt. Daarna maak ik ze iets korter en bondiger.

Scuba Diving
Ik had besloten om te gaan Scuba Diven in de Great Barrier Reef. De andere opties gaan minder tijd in zitten en is leuk om met mijn vrienden te ondernemen. Dan hebben we namelijk 3,5 week om langs de oostkust te gaan. De cursus begon op maandag en ik zou dan donderdag klaar zijn. Ik had nog 2 dagen om te relaxen. Hier ben ik met mijn Zweedse roommates opgetrokken. Eerste dag een beetje gevoetbald, aan the Lagoon gelegen en met gasten van het hostel een toernooi gevolleybald. Helaas in de finale verloren. Mijn roommates moesten ’s avonds werken bij een restaurant. Ik had wel veel mensen gesproken tijdens het volleyballen, maar niets afgesproken. Dat was een leerpuntje, want als ik iets wilde doen ‘s avonds moest ik in mijn 1tje naar een kroeg. Dan kan ik daar wel weer contacten leggen, maar het is fijner om met iemand of meerdere te gaan. Alleen naar de kroeg is iets wat ik nog nooit heb gedaan. Maar uiteindelijk heb ik geen keuze. Om 22.00 mezelf klaar gemaakt om te gaan. Loop ik richting de kroeg, kom ik alleen maar bezopen gasten tegen. Ik dacht dat gaat hem niet worden. Als iedereen zo bezopen is, valt het niet mee om contacten te leggen. Uiteindelijk weer naar huis gegaan en vroeg mijn bed ingedoken.

Op zondag moest ik gaan leren voor de duikcursus. Ik had een boek meegekregen om te gaan leren. Echter is er nog niets veranderd ten opzichte van school dat ik het lekker uitstel tot het laatste moment. Overdag heb ik weer opgetrokken met mijn roommates. ’s Avonds kon ik dus aan de bak om een vrij dik boek van 8 hoofdstukken door te lezen in het Engels. Na hoofdstuk 1 was ik in slaap gevallen en had me dus niet heel goed voorbereid. Maar ook net zoals op school kwam ook dit weer goed. Ze zette een dvd op waar de stof werd herhaald. Daarbij kreeg ik ook les over de belangrijke punten. Op een gegeven moment kwamen ze de klas in en zeiden dat er een plekje vrij is in de 5 daagse cursus. Of ik mee wilde gaan. Uiteraard wilde ik dat! In de ochtend kregen we theorie en in de middag gingen we de praktijk oefenen in het zwembad. We zaten met een klas van ongeveer 25 leerlingen. Deze werden verdeeld in 3 groepen, per groep een instructeur. Als eerste moest ik laten dat ik kon zwemmen en snorkelen. We moesten 25 baantjes zwemmen/snorkelen. Snorkel op, flippers aan en gaan! Ik kwam 2 meter verder en stond alweer te happen naar adem. Ik had nog nooit gesnorkeld of gedoken, maar het viel mij vies tegen. Uiteindelijk nog een aantal keer geprobeerd en het lukte mij niet. Lekker is dat dacht ik.. Ik kan niet snorkelen, laat staan 18 meter in de diepte gaan duiken. Daarna hoefde ik alleen te laten zien dat ik kan zwemmen, dat ging uiteraard prima. Vervolgens kregen we uitleg over het materiaal wat je gebruikt, hoe je het instelt en hoe het op te bergen als je klaar bent. Met de duikspullen het water in om alle vaardigheden onder de knie te krijgen. Eerst ervaar je hoe het is om met een tank op je rug onder adem te ademen. Alleen mijn gezicht onderwater en de het mondstuk waarmee je ademt. Hier deed ik mijn ogen dicht en dat ging wel goed. Daarna heb ik geen problemen meer gehad. Daarna kregen we vaardigheden om in noodsituaties uit te voeren. Bijvoorbeeld als je lucht op is, water in je zwembril/masker komt, als iemand anders in nood is, etc.
De volgende dag voeren we 2,5 uur van de kust naar de Millner Reef, onderdeel van de Great Barrier Reef. In de eerste duik kreeg ik constant water in mijn masker en het eruit blazen hielp niet. Dus ik moest weer terug naar de oppervlakte. Hierdoor moest ik in de volgende duik de eerste duik inhalen voor mijn certificaat. Eerst ben ik naar 11 meter diepte gegaan en rondgezwommen. Dit was erg gaaf en heb veel vissen en koraal kunnen zien. Toen naar de oppervlakte en 20 minuten boven water gebleven. Daarna mocht ik weer naar beneden naar 8 meter diepte om weer verschillende vaardigheden te tonen voor mijn certificaat. Echter toen ik naar de bodem ging hoorde ik iets knappen in mijn oor en werd duizelig onder water. Het deed voor de rest geen pijn dus heb de vaardigheden getoond en nog even rondgezwommen.’s Avonds gingen we heel toepasselijk de film Finding Nemo kijken. Echter ik kreeg erg veel last van mijn oor. Het deed pijn er kwam vocht en bloed uit. Maar ik dacht eerst een nachtje slapen dan zal het wel weer beter zijn. Alleen het in slaap komen viel niet mee doordat het best wel pijnlijk was en nog steeds vocht uit kwam. Volgende dag sprak ik met de bedrijfsleider van Scuba Diven en die dacht dat er een gaatje in mijn trommelvlies zat. Daarom was het maar beter dat ik niet meer ging duiken. De laatste 2 dagen heb ik dus alleen kunnen genieten van het mooie weer. Met een graadje of 30 en volop zon is het op een boot ook niet verkeerd vertoeven! :)

Volgende verslag neem ik jullie in 1x meer naar mijn doktersbezoek, aankomst vrienden en onze reis van Cairns naar Rainbow Beach. Zoals gezegd, deze probeer ik iets korter te houden.

  • 18 December 2011 - 12:22

    Martin En Wilma:


    Alles is te leren....zelfs snorkelen.....haha!
    XX

  • 18 December 2011 - 12:23

    Martin En Wilma:

    Goed bezig Kees!
    xx

  • 18 December 2011 - 12:33

    Gerlinda:

    Heej Kaasje... leuk verhaal!! Ik had verwacht dat je eerst veel pijn zou hebben en dat dan je trommelvlies knapt... dit leek erg onverwacht! Nou ja pech... Mama zal wel trots zijn dat zij wel kan snorkelen en jij niet hahaha. Inderdaad een goede les: dates maken!! Voorlopig heb je nog genoeg dates: nu met de mannen en daarna met ons :-)

    Dikke kus!

  • 18 December 2011 - 12:34

    Anke:

    goed verslag kees, jammer van je oor ,hopelijk heb je daar nu geen last meer van.Je vrienden houden je wel op een andere manier bezig, denk ik zo ? veel plezier . Henk en Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 24560

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 28 Februari 2012

Australia

Landen bezocht: