2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu 2012 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

2012

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 Januari 2012 | Australië, Sydney

Het jaar 2012 is nog maar net begonnen, maar ik heb alweer het 1 en ander gezien en meegemaakt. Ondertussen zijn we van Sydney naar Tasmanië gevlogen en vanuit daar naar Melbourne. . Ik zie dat het laatste verslag eindigt met 1e kerstdag. Het is dus de hoogste tijd om weer een verslag te schrijven.

Byron Bay –Sydney
Na een goede generale op 1e kerstdag, hebben we opnieuw heerlijk gegeten van de barbecue op 2e kerstdag. De volgende dag stond er een lange reis richting Sydney op de planning. Ondertussen waren mijn zwager Gerben, zus Gerlinda en neefje Joël geland in Sydney. Hier ga ik mijn reis na Nieuwjaar mee vervolgen. Doordat we een dag eerder in Sydney waren aangekomen, hadden we nog slaapplaats. Ondanks het hoogseizoen heeft Gerben bij de 7e hostel, HQ hostel, een plaatsje kunnen reserveren voor een nacht. We zaten 1 hostel naast het hostel waar ik mijn reis ben begonnen.

Sydney
De periode van 27 december tot 2 januari waren we met z’n zevenen. In deze periode hebben we de hoogtepunten gezien van Sydney. Uiteraard eerste dag naar de Botanic Garden, Harbour Bridge en Opera House gegaan. Op 29 december naar de Blue Mountains gegaan. Dit is een natuurreservaat ongeveer 150 km buiten Sydney. Hier hebben we een tour gedaan en genoten van de uitzichten. Helaas hebben we geen ’ wildlife’ kunnen spotten, op 4 kangoeroes na die te zien waren op 300m afstand. Aan het einde van de dag hebben we een tour gedaan op een veerboot door Sydney heen.
De dag erna zijn we naar het strand gegaan, Bondi Beach. Dit was heerlijk relaxen met 30 graden. Wij waren al aardig gewend aan dit zalige leven. Voor Ger en Ger was het nog nieuw, doordat ze net uit het koude kikkerlandje waren gevlogen.

Nieuwjaar
Oudejaarsdag hebben we rustig aan gedaan. We gingen rond 15.00u richting Circular Quay. Dit is een gebied vlakbij de Harbour Bridge met een gelijknamige treinstation. Aangezien het vuurwerk van de Harbour Bridge zo’n anderhalf miljoen mensen aantrekt, moesten we in de namiddag al een plekje zoeken om goed zicht te hebben. Maar wat is de juiste plek? Het werd steeds drukker en we moesten ook voor Gerben, Gerlinda en Joël een plekje vrij houden. Aangezien Joël eerst moest slapen, kwamen zij iets later. Door de warmte en nog niet de juiste plek hadden gevonden, gingen we kijken of ze er al waren. We keken achter het station waar geen zicht is op de brug. Hier stond wel een mooi terras. Ollie en Allah zouden wachten bij het terras, Hein en ik gingen nog een keer kijken of we ze konden vinden. Echter toen gingen de hekken dicht en konden we niet meer naar binnen. We vonden ze wel, alleen stonden zij binnen en wij buiten het hek. Uiteindelijk hebben Ger en Ger om 21.00u naar het “kindervuurwerk” gekeken en kwamen ze daarna naar ons toe. We hadden gelukkig prachtige plaatsen op een terras met een heerlijk biertje. Dit was de enige plek waar je bier mocht drinken. Het is namelijk niet toegestaan om bier in het openbaar te drinken. Alleen geen zicht op het vuurwerk. Rond 22.30u gingen er 3 op verkenning uit en vonden ze een mooie plek precies naast en onder de brug zelf. Hier hebben we een schitterende vuurwerkshow gezien. Dit is niet echt te omschrijven als je het zelf niet gezien hebt. Daarna zijn we nog in een kroegje geweest om het Nieuwjaar verder in te luiden.
Op Nieuwjaarsdag hebben we de vakantie van de jongens afgesloten met een etentje en een drankje in de kroeg. Zij gingen namelijk de volgende dag weer naar huis. Hein, Ollie en Allah ik heb genoten van de vakantie, het was een erg leuke, mooie en gezellige tijd, waarvoor dank! Op de dag dat de jongens vertrokken, vertrokken wij naar Tasmanië. Hier hebben we 9 dagen rondgetrokken met camper en 1 dag in een hostel. Hier zal het volgende verslag over gaan!

• 17 Januari 2012 - 18:24

Anke V Essen:

Hoi Kees, leuk weer je reisverslag te lezen , fijn dat je nu gezelschap heb van je familie. Verder vermaak je je wel zo te merken , blijf je nog langer?? we horen wel , nog veel plezier en geniet ervan Henk en Anke

• 17 Januari 2012 - 21:48

Wilma:

Hey Kees,
    Goed bezig man en nu doorgaan he!
    Ziet er goed uit, ik zou bijna toch nog een ticket gaan kopen... haha!
    XX