Merry X-mas - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu Merry X-mas - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

Merry X-mas

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

26 December 2011 | Australië, Byron Bay

Fräser Island

In de middag waren we gearriveerd in Rainbow Beach om vanuit deze plaats op te stappen op de veerboot naar Fräser Island. Eerst moesten we een hostel vinden om 2 nachten te verblijven voordat we vertrokken naar het eiland. We kwamen bij 2 hostels uit die buren van elkaar waren en zag er allebei een beetje oud uit en kozen voor Dingo’s. Na 2 nachten beroerd geslapen te hebben op de boot, hadden we heerlijk op een normaal bed geslapen. Voor 13.00u moesten we ons melden voor de 4wieltocht op Fräser Island. Nu bleek dat het andere hostel deze toer heeft georganiseerd en dat we daar ook hoorden te overnachten. Bij de Dingo’s ons geld teruggevraagd en onze spullen naar de buren verhuisd.

In de middag kregen we een instructievideo te zien om veilig rond te rijden in onze 4wielaandrijving over de stranden van Fräser Island te rijden. Daarna werden we voorgesteld aan 4 andere passagiers van de auto. Er waren 4 auto’s/groepen waarmee we de toer 3 dagen en 2 nachten gingen beleven. Volgende dag reden we om 7.30u naar de veerboot om het eiland op te gaan. Daar hebben we 3 dagen rondgereden over de stranden naar mooie meertjes, scheepswrak uit 1935 en mooie natuurgebieden. Ook hier was het prachtig, zie ook de foto’s. ’s Avonds kon iedereen genieten van zijn eigen meegenomen biertjes en was erg gezellig. In totaal zaten we met ongeveer 30 personen. Ze kwamen uit Engeland, Duitsland en Nederland.
Toen we weer met de veerboot terug naar Rainbow Beach zijn gegaan, hebben we nog 1 nacht in het hostel geslapen. Daarna zijn we naar Byron Bay vertrokken om daar kerst te gaan vieren en 4 dagen lekker te relaxen. We keken hier wel naar uit, omdat we toch veel gereisd en ondernomen hebben in een korte tijd. Het is een oude hippiestad en hadden er al veel goede verhalen over gehoord.

Byron Bay

We kwamen 2 dagen voor kerst aan en van de verhalen was niets gelogen. Het was heerlijk weer, zoals overal langs de oostkust rond de 30 graden, alleen nu hadden we vaak laat in de middag een korte regenbui. Dat was te overzien. We hebben 4 dagen op de parelwitte stranden gelegen. Voor eerste kerstdag hadden we inkopen gedaan om te gaan barbecueën. Rare gewaarwording is dat je met 30 graden in mijn korte broek, kerstmuts op, biertje erbij, kangoeroebiefstuk op de BBQ staat te bakken en aan een zwembad van het hostel zit om kerst te vieren! Het is heerlijk kan ik jullie vertellen. We gaan het vandaag, 2e kerstdag, nog maar een keer over doen.. Voor iedereen fijne kerstdagen en groeten uit Byron Bay!

• 26 December 2011 - 08:02

Ellen En Tinus:

Hee Keesie.
    Een hele fijne tweede kerstdag met z'n alle!! Rustig aan.. Met de zon op jullie koppies ben je sneller dronken.. Het zou leuk zijn als je 2e kerstdag ook nog na kan vertellen.. ;-) Haha.. Leuk reisverslag weer..

Ps: Nog niet verbrand? Hihi.. :-P

• 26 December 2011 - 13:34

Anke V Essen:

Hoi Kees , leuk reisverslag, en mooie foto,s . Genieten jullie er nog maar lekker van.Groetjes vanuit een miezerig Scherpenzeel

• 26 December 2011 - 16:28

Moeps:

ik ben errug jaloers!! xx

• 26 December 2011 - 22:56

Nellie:

Hallo allemaal mooie foto's en een leuk verslag. nog een week voor de vrienden. gr Gert en Nel

• 27 December 2011 - 04:31

Gerlinda:

klinkt goed mannen!!! Jullie zijn al lekker bruin aan het worden! gek hè, kerst in de zon!! Tot over een paar dagen! liefs van ons

• 27 December 2011 - 16:38

Graziella:

Fijne feestdagen daar Down Under :) Leuk om de verhalen te lezen. En logisch dat Dingo's er een beetje oud uitzag, dat zag het 14 jaar geleden toen ik er sliep ook al...humor!

• 27 December 2011 - 22:32

Paul Ten Ham:

Hey Kees,

Leuke reisverslagen. Volgens mij vermaak je je wel. Blijf vooral genieten van het mooie weer en de prachtige omgeving.

Groetjes,
    Paul

• 08 Januari 2012 - 11:30

Remco:

tijd voor een nieuw reisverslag??

• 13 Januari 2012 - 21:40

Nellie:

Hallo Kees.
    Alles goed,is het rustig zonder je vrienden? Heb je nog wat te melden?
    gr.

• 16 Januari 2012 - 20:02

Elly:

Hoi KEes.
    Super om te lezen en denk nog mooier om te doen.
    Heel veel plezier op je trip we volgen je vanuit het koude kikkerlandje.

Groetjes elly