Aankomst Mates - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu Aankomst Mates - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

Aankomst Mates

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

18 December 2011 | Australië, Rainbow Beach

Aankomst mates
Waarschijnlijk hebben veel van jullie al kerstvakantie dus ik plak er direct een nieuw verslag er aan vast.
Om 16.00u kwam ik weer aan land en als het goed was waren Gert-Jan, Peter en Mark ’s morgens geland. Doordat ik 3 dagen geen contact met de buitenwereld had gehad, moest het eerst nog blijken. Telefoon aan en inderdaad ze waren geland en zoals ik had aanbevolen lagen ze aan the Lagoon bij te komen van de reis. Ondanks dat ze erg witjes zagen, hadden ze een goede reis gehad. Was erg leuk om ze al te zien! ’s Avonds hebben we gegeten aan de boulevard en geproost op een mooie en leuke reis langs de oostkust.
Zaterdag zijn we druk geweest met onze planning voor de aankomende 3,5 week. Mijn zwager had al een opzetje gemaakt die we grotendeels gaan volgen. Echter doordat het duiken 5 i.p.v. 4 dagen duurde, kon ik de auto niet ophalen die we hadden geboekt. Zoals in Sydney is het nu ook in Cairns hoogseizoen. Het was niet meer mogelijk om het om te zetten en moesten we een nieuwe auto huren. Ondertussen waren we van hostel verhuisd, van Global Waterfront naar hooguit 5 minuten lopen Global Central doordat er een dubbele reservering was voor onze kamer. Hierbij zat een leuke dame die ons zeer goed heeft geholpen. Ze heeft alle autoverhuurbedrijven afgebeld voor een auto. Maar alles zat vol tot het laatste bedrijf! We konden hem een dag later dan gepland ophalen. Daarbij hebben we een aantal hostels geboekt en activiteiten naar Whitsundays en Fräser Island vast moeten leggen door het hoogseizoen. Hierdoor hebben we samen met haar de planning concreter (noodgedwongen) gemaakt. Dit kostte ons de hele ochtend en een deel van de middag. Maar nu konden we echt gaan genieten en zijn weer naar the Lagoon gegaan.
Daarna naar de dokter gegaan voor mijn oor en er zat inderdaad een gaatje in mijn trommelvlies. Bij het eerste bezoek zei de dokter dat ik 2 soorten antibiotica moest slikken en na 2 dagen terug moest komen en vervolgens elke week. Na 2 dagen kreeg ik een andere dokter die gaf mij nog een extra doosje antibiotica voor 2 weken mee tegen infecties en de andere hoefde ik niet meer te slikken. Daarbij moet ik over 2 weken weer terug komen om te kijken of het geneest. Helaas mag ik nu geen bier drinken door de pillen. Maar het genezen gaat goed denk ik. Het doet geen pijn meer en ik hoor steeds beter.
Zondag zijn de jongens gaan snorkelen Op de Great Barrier Reef. Ze vonden het erg gaaf om te zien. Hier ben ik dus niet meegegaan door mijn oor. Gelukkig had ik het al gezien. De dag erna zijn we naar Mossman en Daintree River geweest. Hier konden we krokodillen spotten en zien hoe de Oceaan samenkomt met het regenwoud. Hiervoor hadden we een dag de auto gehuurd en totaal zo’n 300 km gereden. Dat is hier een klein stukje. :) Na een uur varen door het regenwoud hebben we geen krokodil gezien. In deze tijd van het jaar was het te warm en zaten ze op de bodem van de rivier. Daarna zijn we in een klimtoren geweest om de regenwoud bovenaf te bekijken en naar de overloop van het regenwoud naar de Oceaan. Op zich grappig en mooi om te zien, maar niet spectaculair.
Dinsdag de auto opgehaald om onze eerste etappe te gaan rijden naar Mission Beach! Hier is the Tree house hostel gevestigd. Het is gebouwd tussen allemaal bomen en het is er prachtig. Een foto zegt meer dan duizend woorden dus ik verwijs naar de foto’s! Hostel zelf was trouwens erg smerig, maar het was maar voor 1 nacht.
Volgende dag weer spulletjes gepakt om verder te gaan naar Airlie Beach. Hier sliepen we eerst 1 nacht in een hostel, om vervolgens op de boot te stappen naar Whitsundays voor 3 dagen en 2 nachten. Het was een zeilschip Condor die vele wedstrijden had gewonnen. Hier zaten we met ongeveer 30 personen op. We sliepen met z’n allen in 1 ruimte. Het verblijf was niet perfect. Maar het was de moeite waard, ook hier verwijs ik weer naar de foto’s.
Vanaf de boot zijn we naar Rockhampton gereden. Een heel raar plaatsje waar iedereen zo’n 20 jaar achterloopt en ons aan zaten te kijken wat we hier deden. Volgende dag (zondag/vandaag) met piepende banden naar Rainbow Beach gereden. Hier gaan we morgen inchecken, om vervolgens overmorgen naar Fräser Island te gaan!

  • 18 December 2011 - 13:34

    Gerben:

    Waar blijven de foto's dan

  • 18 December 2011 - 13:34

    Gerben:

    Waar blijven de foto's dan

  • 18 December 2011 - 13:58

    Kees Wolswinkel:

    Gerben maar goed dat je straks deze kant op komt. Dan kan je het minder gehaaste leven weer ervaren!;-)

  • 18 December 2011 - 14:13

    Gerlinda:

    Wauw wat een gave foto's vooral die laatste 3!! Kees jij bent ook echt van de literatuur he (5 na laatste foto)?!!! hihihi

  • 18 December 2011 - 14:17

    Maaike:

    Wat super leuk om te lezen! Helaas voor mij ken ik geen kerstvakntie... Ondanks dat lees ik ze graag hoor ;)
    Xxxx maaike

  • 18 December 2011 - 15:17

    Anke:

    gaaf die foto,s beter dan hier in dit kikkerlandje met al die regen .
    Gerben en gerlinda goeie reis en doe de groeten aan de 4 musketiers en veel plezier samen in sydney

  • 18 December 2011 - 18:52

    Coen:

    Leuke stukjes Kees!! Volgens mij gaat het helemaal goed daar in Australië.
    Leuke foto's trouwens, en het is inderdaad de donald duck maar je bent wel de enige die leest:-)!!

  • 18 December 2011 - 18:53

    Nathan:

    Hoi ome Kees,
    Was het leuk in het vliegtuig, welke kleur was het vliegtuig?
    Veel plezier op je vakantie!!
    Dikke kus Nathan

  • 18 December 2011 - 18:54

    Hanna:

    Ome Kees, esgiashgio;uweahgaidvahew/ligh.asdkjghiew;oghlisddghsealihghwa/e, Kees, s;iethsajgvbw;ioaegknsadvagej.
    Dikke kus,
    Hanna

  • 18 December 2011 - 20:00

    Eveline:

    Leuk!! Ziet er goed uit.. :) Veel plezier op Fraser Island!! X

  • 21 December 2011 - 20:43

    NELLIE:

    Hallo allemaal. Kees een leuk verslag
    en prachtige foto's.
    gr Gert en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 24556

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 28 Februari 2012

Australia

Landen bezocht: