Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

Aankomst Sydney

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

01 December 2011 | Australië, Sydney

Hello mates,

Eergisteren had ik onderstaande getypt. Alleen mijn batterij van de laptop is leeg. De wereldstekker die ik bij de ANWB heb gekocht doet het niet dus kan ik hem niet opladen, net zoals mijn telefoon. Nu heb ik vanmorgen (gelukkig) in de supermarkt een goede stekker gevonden en kan het lang verwachte eerste verslag sturen!

Voorbereiding
Na een week vrij gehad te hebben en overal afscheid genomen te hebben was het moment aangebroken. Het is 27-11-2011 en mijn reis gaat beginnen. Voordat ik ging had ik eerst een afscheidsetentje met mijn familie. Mijn moeder had heerlijk gekookt. Tijdens het eten heb ik een aantal kado's gekregen voor in Australië, erg leuk allemaal waarvoor dank!

The journey
De reis is perfect verlopen! Zoals ik al hoopte, kwam het uit. Er zat niemand naast mij en had dus 2 stoelen tot mijn beschikking. Door mezelf een beetje op te vouwen kon ik liggend slapen! Maar zittend kon ik mijn benen lekker strekken. Daarbij kon ik mijn rotzooi mooi kwijt. Gelukkig geen huilende kinderen om me heen. haha.. Oordopjes werken trouwens ook goed. Het helpt niet tegen geluid, maar echt tegen de druk in je oren. Aanrader voor mensen die binnenkort gaan vliegen en normaal gesproken last van hun oren krijgen!

In Londen ging het overstappen vrij soepel. Het werd goed aangegeven en de bus was er direct om mij naar de goede terminal te leiden. In Londen zag ik op de borden dat ik ook een tussenstop in Bangkok had. Volgens mij hadden ze 2 vluchten bij elkaar gevoegd. Want er stonden 2 vluchtnummers voor mijn vliegtuig. Ondanks de onverwachtse en extra tussenstop heb ik een kleine vertraging van een half uur opgelopen op de hele reis van 22 uur dus dat valt wel mee.

De tussenstop in Bangkok ging minder soepel. Het begon bij het landen. Hoe lager we kwamen, hoe warmer het werd. Het was daar ongeveer 16.00u en voor mijn gevoel 30 graden. Eenmaal geland moest ik uitstappen en opnieuw door de douane. Ondertussen maakte het personeel het vliegtuig schoon. Echter voordat ik bij de douane was, heb ik even peentjes gezweet. Ik begon vrij relaxed door eerst mijn territorium uit te breiden op de WC in Bangkok. Dit zit beter dan in het vliegtuig. Maar dat kostte natuurlijk ook weer tijd. Ze hadden namelijk gezegd dat ik 25 minuten had om weer in te stappen dus ik had nog 1 minuut over (geintje). Het werd allemaal heel onduidelijk aangegeven. Ik moest namelijk naar Gate E3. Toen riepen ze weer om dat het E9 werd. Maar ik was nog opzoek naar de Gate zelf. Nagevraagd bij een informatiebalie, toen was het duidelijk en nog steeds Gate E3. Maar de tijd was aan het dringen. Aangekomen bij de douane moest ik mijn schoenen en mijn 2 vesten uittrekken. Daarna alles weer aantrekken. Na een stukje verder lopen kreeg ik weer een controle van mijn tas. Tas nagekeken, weer met een noodvaart doorlopen. Volgende controle van mijn paspoort. Ging de stewardess nog grappig doen. Ze deed net of ze ging twijfelen of ik het was op de foto of iemand anders. Haha.. Paspoort weer terug gekregen en mijn laatste obstakel overwonnen. Kom ik in de wachtkamer van de Gate. Heb ik een half uur zitten wachten, voordat ik het vliegtuig in kon stappen! Druk gemaakt om niets. haha..

Eerst dacht ik dat ik een vertraging van 2,5 uur had opgelopen. Blijkt dat het verschil niet precies 12 uur is maar 10 uur eerder is dan bij jullie. Het is bij mij nu 12.00u en bij jullie 2.00. Dit was een kleine tegenvaller, omdat ik om 5 uur er achter kwam dat ik niet nog een uur, maar 3 uur vliegen moest! Maar uiteindelijk is de reis echt supersnel gegaan.

Eenmaal geland in Sydney liep ik door om mijn bagage op te halen. Deze kwam binnen een minuut en kon dus zo doorlopen. Komt er weer zo'n grappenmaker die mij er uitpikt om mijn bagage open te maken en vragen te stellen wat ik kom doen. Maar gelukkig kwam ik de vragen goed door en kon ik mijn spulletjes in de tas laten zitten en weer dicht doen.
Daarna het hostel gebeld via een telefoon van het vliegveld. Het was een gratis nummer dat scheelde. Was alleen lastig om die vrouw te verstaan met al het lawaai om mij heen. Ze kwamen mij ophalen met nog een aantal reizigers. Deze zaten in andere hostels. Het pendelbusje reed er anderhalf uur over, maar een taxi zou mij 45 dollar kosten. Heb ik direct een stuk van de stad gezien. Vandaag een beetje bijgeslapen en een stukje door de stad gelopen.
’s Avonds ging ik om 21.30 naar bed en viel meteen in slaap. Af en toe werd ik wakker gemaakt door mijn kamergenoten die binnen kwamen, maar vond het niet hinderlijk. Iedereen doet zo stil mogelijk. Vanmorgen om 8.30 ben ik opgestaan. Vandaag ga ik een planning maken voor de aankomende dagen. Dan kijk ik meteen of ik bij dit hostel blijf slapen. Tot zover de reis.. --> planning is ondertussen gemaakt. Ik ga nu naar een ander hostel. In King Cross er namelijk weinig te doen. Ik wilde naar The Rocks gaan, ligt in het noorden van Sydney. Daar zijn de meeste activiteiten te doen. Alleen alle hostels zijn al volgeboekt voor dit weekend. Ik hoop voor vanavond een slaapplaats te vinden. Morgen ga ik noodgedwongen alvast naar Cairns. Hopelijk is daar wel een hostel vrij. Ik kijk wel ff, dan kan ik altijd nog zien..

Groeten,

Kees

  • 01 December 2011 - 00:22

    Keesw:

    Foto's komen trouwens nog. Doordat ik geen stroom had, heb ik ook nog geen foto's kunnen maken..

  • 01 December 2011 - 05:45

    Maaike:

    Hey broertje

    Wat een super leuk verslag, mooi dat het helemaal goed verlopen is!!
    Je klinkt al als een hele stoere backpacker ('ik kijk wel ff etc...')

    Dikke kus van ons

  • 01 December 2011 - 07:36

    Hein:

    Het doet me goed om te lezen dat jij je toch nog druk kan maken! Na al die jaren twijfelde ik daar toch aan.. En heb je nog een hostel kunnen vinden voor oud en nieuw?
    Tot volgende week, en hopelijk verloopt onze reis dan ook soepel ;)

    ps. Gisteren de kromme hoek met 8-0 opgerold ;)

    Gr

  • 01 December 2011 - 07:43

    Gea:

    Hey Kees,

    Leuk om je eerste reisverslag te lezen en dat alles goed is gegaan! Hoop dat je inmiddels een hostel hebt gevonden!

    Veel plezier en genieten..

    xxx

  • 01 December 2011 - 07:53

    Eveline:

    Heey leuk om te lezen hoe je reis is verlopen.. Lekker ook dat je de ruimte had in het vliegtuig! Het is daar nu zo rond de 20 graden?? Jaloers......... ;) X

  • 01 December 2011 - 08:18

    Gerben:

    Mooi om die laatste regel te lezen. Dat is een keurig motto voor op reis.

  • 01 December 2011 - 08:28

    Martin Wolswinkel:

    Hey Kees,
    Blij dat je een goede reis gehad hebt. Succes met het begin van je verblijf in Australië

  • 01 December 2011 - 08:34

    Gerlinda:

    Leuk om te lezen dat het goed gaat en dat de reis relaxed verlopen is! Hopelijk kan je snel een hostel op een leuke plek krijgen!!

    Dikke kus

  • 01 December 2011 - 09:24

    Allah:

    Prima verslagje kerel! Ik zocht inderdaad nog een paar fantastische foto`tjes ;-) maar die komen vast volgende week wel! ;-) Nu op naar Cairns, heb je ieder geval genoeg tijd om de auto op te halen..haha tot over een week!

    -xx-

  • 01 December 2011 - 16:26

    Moeps:

    Kees ik moet ff zeggen dat je ongekende kwaliteiten bezit! Nooit geweten dat wij je afgeleverd hebben met schrijverstalent haha
    Super dat de reis goed is verlopen
    Ben benieuwd naar de komende verslagen...
    Dikke X

  • 01 December 2011 - 18:49

    Wendy:

    Leuk zo'n uitgebreid verslag! Kijken of je dit vol kan houden.... ;)

  • 01 December 2011 - 19:22

    Wendy (DAV):

    haha ik kijk wel ff....ben je nu nog aan het kijken? :P Super joh! ben jalours op je! zien wat je gaat doen en we redden ons wel!

    Heeeel veeel fun!

  • 01 December 2011 - 23:09

    Nelleke:

    Good on ya mate, vooral veel blijven kijken ;) Enjoy!

  • 02 December 2011 - 09:11

    Jolanda:

    keessie!!

    Wat een avonturen alweer in het leven van een reiziger.. :-) Na alle praktische zaken is het tijd om de toerist uit te hangen. Veel plezier!

  • 02 December 2011 - 19:18

    Ellen :

    Keesie..!!
    Wat een leuk reisverslag!! :P
    Het klinkt alsof je al super veel hebt meegemaakt!! LOL..
    Hopelijk heb je een hostel gevonden, en anders kan je altijd nog in hotel de frisse lucht slapen! :D

    Have fun.

  • 03 December 2011 - 10:25

    Ferdi:

    Hey Wasbak...

    Goed bezig jongen. Klinkt nu al als een mooi avontuur. Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de foto's!!

  • 03 December 2011 - 11:50

    Wouter:

    Hey kees kijk je wel goed om je heen of je ook leuke australische chikkies tegen komt veel plezier nog.

  • 03 December 2011 - 16:52

    Graziella:

    Super leuk om je verslag te lezen Kees! Ik blijf je zeker volgen. Maak er een toptijd van!!

  • 04 December 2011 - 11:33

    Remco:

    Goed verhaal man, lekker kort. Veel plezier daarzo en geniet ervan, ik hou je in de gaten vanaf hier. Groet Remco

  • 04 December 2011 - 14:48

    Linda Veenendaal:

    Wat goed dat je ook een dagboek bij houd, kunnen we je op de voet volgen vanuit Nederland.. of in mijn geval, vanuit Madrid! Mooi dat je reis goed is gegaan en dat je helemaal goed ben aangekomen. Ik wil je heel veel plezier wensen en kijk uit naar de foto's en je volgende verslagje!

    Liefs, Lin

  • 06 December 2011 - 14:58

    Nellie:

    Hallo wereld reiziger,leuk je verslag te lezen.
    Let je zometeen goed op de mannetjes.
    Wij volgen jullie.
    gr.Gert en Nel

  • 07 December 2011 - 11:56

    Anke:

    Hoi Kees, leuk je reisverslag te lezen .
    Je kijkt zeker uit naar je vrienden, die bijna onderweg zijn.
    We gaan jullie volgen hoor.
    Groetjes Henk en Anke

  • 17 December 2011 - 22:26

    Nellie:

    Hallo mannen alles goed.
    Is het lekker warm hebben jullie al een kleurtje.
    Kees ben je al weer aan het bier?
    Wanneer gaat het verslag verder?
    gr van ons.Gert en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

Actief sinds 01 Nov. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 24559

Voorgaande reizen:

27 November 2011 - 28 Februari 2012

Australia

Landen bezocht: