Tasmania/ Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu Tasmania/ Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kees Wolswinkel - WaarBenJij.nu

Tasmania/ Melbourne

Door: keesw

Blijf op de hoogte en volg Kees

02 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Tasmania!
Het is weer erg lang geleden dat ik mijn laatste verslag heb geschreven. En eerlijk gezegd wordt het steeds een grotere opgave om een er 1 te maken. Maar gelukkig ik ben bijna up to date!

Op 2 januari vertrokken Gerben, Gerlinda, Joël en ik naar Tasmanië. Dit is een eiland onder Australië en is 4 keer zo groot als Nederland. Diezelfde dag vertrokken de jongens terug naar huis, zie ook het vorige verslag. Vroeg in de ochtend kwamen de “Gerries” en Joël mij ophalen rond met de taxi van mijn hostel om naar het vliegveld te gaan. De reis verliep goed en we landden in Hobart. Vanaf daar werden we opgehaald door de camperverhuurbedrijf.

Aangekomen bij het bedrijf kregen we eerst een instructie hoe 9 dagen om te gaan met de camper en hebben we adviesroute gekregen. We zijn een stukje richting het zuiden naar Kingston gereden om eten en drinken in te slaan. Om vervolgens weer 120km noordelijke richting naar Port Arthur te rijden. De meeste plaatsen zijn namelijk niet zo groot en hierdoor zijn er niet overal grote supermarkten. Doordat Gerben goede ervaringen had met Big 4 campings zijn we zoveel mogelijk naar deze campings gegaan, zo ook in Port Arthur. Hier hadden we onze spulletjes uitgestald om bij te komen van de lange reis.

De volgende dag zijn we naar een oude gevangenis gegaan, waar Port Arthur om bekend staat (maar dat wisten jullie uiteraard al ;-)). Het was mogelijk om 30 gebouwen te gaan bekijken en dat zou een 2-daagse tour zijn. Wij hebben in een ochtend met behulp van een gids de gevangenis, museum en vanuit een veerboot het gebied bekeken. Dit was precies goed en leuk om te doen. Vervolgens zijn we richting Coles Bay gereden. Tijdens het rijden zijn we gestopt bij een aantal uitkijkpunten. Tasmanië bestaat uit veel natuur en hierdoor is er veel te zien, waardoor er veel uitkijkpunten zijn.

Daarna hebben we telkens 2 nachten op 1 camping gestaan. Daarvan was het op 1 dag een gedeelte rijden en daarna relaxen op de camping. En 1 dag erop uit naar de bezienswaardigheden waar we waren. Ik kan er per plaats neerzetten hoe mooi en leuk gehad we het hebben. Maar ik denk dat de foto’s een betere indruk geven dan dat ik het uitschrijf. De route was als volgt:
Van Port Arthur naar Colesbay, St Helens, Craddle Mountain en 1 nacht naar Derwent Bridge. Hier hebben de “Gerries” 1 wandeltocht gemaakt. Maar door de kou en de regen zijn we met piepende banden de volgende dag naar een camping in Hobart gegaan. Toen de camper weer ingeleverd en hebben we een dag in Hobart doorgebracht en geslapen in een hostel. Tasmanië was erg leuk en mooi, alleen de regen werden we snel zat en waren we blij dat we weer naar het mooie gingen in Melbourne.

Melbourne/ Weerasinghe 1
Vanuit Hobart vlogen we naar Melbourne naar de Sri Lankese familie Weerasinghe. De oudste dochter hebben Gerben en Remco 10 jaar geleden ontmoet in Australië. Toen hebben ze bij hun verschillende keren overnacht. Nu zijn alle 3 de dochters uit huis, maar ook nu zijn ze zo gastvrij om ons 10 dagen lang in hun huis te laten verblijven. We zaten in een villa 6 km buiten het centrum van Melbourne. Het is al een luxe dat we in een villa verbleven, maar door de krappe camper op Tasmania was het extra genieten om in een lekker zacht, groot bed slapen, veel ruimte en een lekkere douche te hebben!

Hier hebben we in het eerste weekend een uitstapje gemaakt naar de Grampiens en Great Ocean Road met de auto van Mish. Ook hier zag het er allemaal erg mooi uit, zie de foto’s.
Aangezien de “Gerries” en Joël vrijdags weer naar huis gingen, hebben we de laatste week veel gerelaxed. Zo hebben we de stad Melbourne verkend, naar het strand gegaan, naar een kroegje geweest met Sash en Mish plus vrienden van hen, uiteten geweest met de hele familie Weerasinghe als dank voor de gastvrijheid, etc. Het moment brak aan dat ze terug naar het koude kikkerlandje moesten vliegen. Ondanks dat ze liever langer waren gebleven, hebben we afscheid genomen bij het vliegveld. Afgelopen 4 weken heb ik veel genoten, gezien en plezier gehad. Leuk dat jullie geweest zijn! Nu begon mijn nieuwe avontuur in Australië zonder visite voor een maand lang.

Het volgende verslag meer over Melbourne, Sydney en Noosa Head/Sunshine Beach!

• 08 Februari 2012 - 14:10

Maaike:

Goed bezig broertje!! Leuk om te lezen en te zien!

• 08 Februari 2012 - 16:20

Wendy:

Zeker leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. En herkenbaar! Al hadden wij geen tijd meer om naar Tasmanie te gaan. Veel plezier nog!

• 09 Februari 2012 - 07:08

Tante Tan:

Het is echt super om dit allemaal te lezen....en dan moet je weten dat wij hier nu het verdriet aan het verwerken zijn dat de 11-stedentocht niet doorgaat....

• 09 Februari 2012 - 11:25

Gert En Rianne:

Ha Kees!

Wat een leuk verhaal weer! En wat maak je veel mee allemaal! Zo gaaf:) We wensen je nog heel veel plezier toe, lekker genieten en nog veel meer van die mooie/leuke foto's maken! Haha!

• 09 Februari 2012 - 13:50

Moeps:

je bent weer goed bezig geweest Kees!
    leuk al die foto's!

XX

• 10 Februari 2012 - 23:48

Keesw:

Bedankt allemaal! En Tante Tan volgend jaar proberen we het gewoon weer opnieuw met de Elfstedentocht. ;-)

• 12 Februari 2012 - 15:36

Nellie:

Hi Keesie hoe is het in je eentje.
    Mis je de aanhang niet ?
    Nog een paar weekjes geniet van het mooie weer. gr Gert en Nel

• 13 Februari 2012 - 06:40

Keesw:

Hey Gert en Nel,
    Ook zonder aanhang is het erg leuk. Het is heel anders, maar ik ken nu veel andere mensen. Met of zonder aanhang heeft allebei voor- en nadelen.
    Als het weer zo blijft, geniet ik er zeker van! Leuk dat jullie mij nog volgen. Tot over 2 weken!